موسیقی - آهنگ - ترانه

موسیقی - آهنگ - ترانه

انواع موسیقی - آهنگ - ترانه انواع ترانه های ایرانی ترکیه و آذربایجانی
موسیقی - آهنگ - ترانه

موسیقی - آهنگ - ترانه

انواع موسیقی - آهنگ - ترانه انواع ترانه های ایرانی ترکیه و آذربایجانی

آشنایی با مراکز آموزشی : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز


آشنایی با مراکز آموزشی : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

 تبریز- کوی ولیعصر- خیابان دانشگاه- دانشگاه آزاداسلامی
04133305557 -8
http://www.iaut.ac.ir


 تاریخچه:

دانشگاه آزاداسلامی تبریز، اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی درسطح شهرستان‌هاست. این دانشگاه در۲۳ آبان ماه سال۱۳۶۱ شمسی تأسیس گردید و در سال تحصیلی ۶2-۶3 با پذیرش ۱۵۰ دانشجو در سه رشته ریاضی، فیزیک و عمران فعالیت آموزشی خود را آغاز نموده است.
   
معرفی واحد:

دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در طی این سال‌ها، با توکل به پروردگار متعال و تلاش و کوشش مدیران، استادان، دانشجویان و کارمندان خود، با برنامه‌ریزی دقیق و راهبردهای مناسب براساس شاخصه‌های علمی و فرهنگی توفیقات چشمگیری بدست آورده است که از جمله آن می‌توان به کسب رتبه ۴ در بین نزدیک به ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رتبه ۴۱ در بین کل دانشگاه‌های ایران بر اساس گزارش پایگاه رتبه‌بندی «سایماگو» اشاره کرد.
واحد تبریز به عنوان یک دانشگاه جامع و برخورداری از سرمایه انسانی متعهد و با انگیزه، هم اکنون دارای ۱۲۰۰ استاد (تمام وقت، نیمه‌وقت و مدعو)، بیش از ۲۶ هزار دانشجو، ۸۵۰ کارمند و ۸۵ هزار دانش‌آموخته می‌باشد.
این قطب علمی شمال غرب کشور در راستای رسیدن به اهداف بلند دانشگاه آزاد اسلامی؛ تولید و گسترش دانش و فناوری‌های نوین را در جهت نیل به مرجعیت علمی، توسعه پایدار، دانش محور و ثروت آفرین سرلوحه امور خود قرار داده و از این رو در حال حاضر دارای ۱۱ دانشکده، ۲۳۷ رشته - مقطع تحصیلی، ۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای و ۸ مدرسه از مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی (سما)، ۲ بیمارستان (امام سجاد (ع) و زکریا)، ۵ کتابخانه (دارای بیش از ۲۳۰ هزار جلد کتاب)، ۱۳۴ آزمایشگاه و کارگاه تخصصی، ۱۱ مرکز تحقیقاتی، مرکز رشد و مرکز فناور، ۱۳ سایت اینترنت، کلینیک دامپزشکی، سالن‌های همایش و کنفرانس، مرکز مشاوره، سلف سرویس، ۲سالن چند منظوره ورزشی، ۴ خوابگاه دانشجویی، ۲ مهمانسرا و... می‌باشد.
قابل ذکر است این واحد دانشگاهی با تأسیس مجتمع بین الملل ضمن استفاده از پتانسیل موجود از جمله وجود راه‌های ارتباطی زمینی و هوایی با کشورهای منطقه و موقعیت همسایگی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه آمادگی جذب و تبادل دانشجو با کشورهای همسایه را نیز فراهم نموده است.
هم اکنون باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، به همراه ۴۳ انجمن علمی، ۴ تشکل دانشجویی، و ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه فعالیت می‌نمایند.
همچنین این دانشگاه در سال ۹۱ افتخار میزبانی دو شهید گمنام جنگ تحمیلی را کسب نموده که مزارشان در حسینیه مسجد امیرالمومنین (ع) دانشگاه قرار دارد.

 

اهداف:

1.      تقویت فضائل اخلاقی، ایمان و امید به آینده در میان دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان و پرورش فارغ التحصیلان، پژوهشگران و کارآفرینان توانمند، مومن و متعهد به کشور و دیگر جوامع انسانی.
2.      کسب جایگاه شایسته و در خور شأن در چند زمینه تخصصی در کشور، منطقه و جهان.
3.      ایجاد محیط یادگیری پویا، خلاق و نوآور و ارتقای کیفیت و متحول نمودن امور آموزشی و پژوهشی.
4.      همگام شدن با تحولات علمی جهان و ایفای نقش موثر در عرصه‌های جهانی، کسب فناوریهای نوین و کاربردی کردن و تجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی.
5.      ایجاد و حفظ تعاملات و ارتباطات سازنده در راستای فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در کشور.
6.       افزایش سهم دانشگاه در تولید، توسعه و انتقال علم و فناوری و ارتباط و همکاری با مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی و فرهنگی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی.
7.      تحول مدیریتی و ساختاری، اصلاح تشکیلات و فرآیند‌ها و بهبود مستمر آن جهت بهره گیری موثر از امکانات و منابع (انسانی، مالی، فیزیکی و...)
 
مأموریت واحد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با هدف ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش سعی در توسعه بسترهای تحقیقاتی و پژوهشی ، تقویت بخش ارتباط با صنعت، توسعه روابط با دانشگاههای داخلی و خارجی ، راه اندازی پژوهشکده های تحقیقاتی و فناوری، توسعه پژوهش های کاربردی، بنیادی و دانش بنیان ، توسعه رشته های میان رشته ای، بستر سازی برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تأمین منابع مالی جدید را در دستور کار خود دارد. این واحد دانشگاهی مشوق فعالیتهای تحقیقاتی، توسعه مرزهای دانش و طراحی فعالیتهای خلاقانه بوده و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در کشور تسهیل می نماید. شرایط حاکم بر فضای دانشگاه مبتنی بر هدایت دانشجویان و مشارکت و تعامل مستمر دانشجویان با کارکنان و اساتید با تکیه بر ارزشهایی چون خدامحوری، وجدان کاری، ارج نهادن به حقوق و کرامت انسانی، صداقت، از خودگذشتگی، خلاقیت و نوآوری، قانون مداری، عدالت گستری و شایسته سالاری است.بی شک این چشم انداز در برنامه های توسعه کشور و اعتلای نام میهن اسلامی خواهد بود .
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به عنوان واحد دانشگاهی جامع (**) برخوردار از توانمندیهای علمی ممتاز، با التزام به اصول متعالی دین مبین اسلام و منویات مقام معظم رهبری، ‌رعایت اخلاق حرفه‌ای و بهبود مستمر و اتکاء به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کارآمد برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و اعتلای فرهنگی آن اهتمام ورزیده و با بکارگیری فناوریهای پیشرفته و استانداردهای جهانی و تقویت همکاری با مراکز علمی و فرهنگی برای تولید و ترویج علم نافع، تقویت فضائل اخلاقی، ایمان و امید به آینده در میان دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارکنان و پرورش دانش آموختگان، پژوهشگران و کارآفرینان توانمند، مومن و متعهد به کشور در سطح ملی و بین‌المللی تلاش می‌کند تا با همگام شدن با تحولات علمی جهان و ایفای نقش موثر در عرصه های جهانی، کسب فناوریهای نوین و کاربردی کردن وتجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی بتواند به قله های رفیع پیشرفت در دنیا دست یازد.
قدر مسلم دانشگاه به لحاظ مسوولیت ملی و اجتماعی، خود را متعهد به ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی و عمومی در بالاترین سطح استانداردهای کیفی می‌داند و بر این باوراست این مهم، تنها با جذب و حفظ استادان نخبه و فرهیخته ، تربیت دانشجویان توانمند و متعهد و افزایش توانمندی‌های مدیران و کارکنان، به نتیجه مطلوب خواهد رسید
 
چشم انداز واحد:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اعتبار جهانی و مبتنی بر هویت ایرانی – اسلامی بوده و در راستای اهداف  دور برد کشور و نظام آموزش عالی؛ قصد نیل به موارد ذ یل در افق   1404  را دارد:
1-    تبدیل شدن به قطب علمی کشور از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی .
2-    پیشتاز در آموزش عالی ملی و منطقه‌ای
3-   احراز شرایط استقلال تصمیم گیری و استقلال مالی در واحد زیر نظر هیات امناء.
5-   تمرکز فعالیتهای دانشگاه برگسترش کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی.
6-   حضور فعال در مجامع بین المللی  با ارائه دستاوردهای طراز اول  جهانی و بین المللی .
7-   احراز و حفظ موقعیت ممتاز در بین متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی .
8-   راه اندازی مراکز پژوهشی خود کفا جهت توسعه مناسبات علمی با سازمانها و موسسات علمی .
9-   تاثیرگذار بر جامعه از طریق تربیت نسل نوین مدیران و متخصصین تحول آفرین
 
اهم دستاوردهای واحد:

·        کسب رتبه 4 در بین حدود 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی و رتبه 41 در بین کل دانشگاه‌های کشور بر اساس گزارش پایگاه رتبه‌بندی "سایماگو" 
·        کسب مقام دوم مسابقات بین المللی اسکان زائران بیت ا... الحرام عربستان
·        کسب مقام اول طراحی سردرب باغ ملی گیاه شناسی ایران
·        تاسیس اولین مرکز باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان درسطح دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور
·        کسب مقام دوم مسابقات جهانی مکعب بتنی آمریکا
·        کسب مدال نقره هیجدهمین جشنواره اختراعات وابتکارات وزارت علوم مالزی
·        کسب مقام سوم در هفتمین دوره ازمسابقات بین المللی اختراعات وتکنولوژی جدید درکشور کرواسی
·        دریافت نشان طلا توسط دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی تبریز( آقای علی بهاری) در مسابقات بین المللی سوئیس
·        کسب دو مدال طلا ،تندیس ودیپلم افتخار زنان مخترع جهان توسط عضو باشگاه پژوهشگران جوان تبریز در بین200 کشور جهان در کره جنوبی
·        کسب جایزه 2014 Scopus  موسسه Elsevier  با عنوان دانشمند جوان ایران توسط دکتر محمدعلی بهنژادی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
·        کسب یک مدال طلا ویک نقره دوازدهمین جشنواره بین المللی اختراعات کشور کرواسی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در شهر زاگرب کرواسی
·        معرفی دکتر محمدعلی بهنژادی و دکتر ناصرمدیرشهلا اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز  به عنوان دانشمندان بین المللی براساس جدیدترین گزارش مربوط به وضعیت علمی دانشمندان دنیا در بازه زمانی سال 2005 تا 2015 در موسسه ESI  که زیر مجموعه موسسه تامسون رویترز(ISI )  می باشد.
·        کسب مقام سوم مسابقات جهانی جودو کشورایتالیا
·        کسب مقام قهرمانی برای دوسال متوالی توسط تیم بتن آموزشکده فنی وحرفه ای سما سهند دانشگاه آزاداسلامی تبریز درپانزدهمین دوره از مسابقات بتنACI آمریکا شاخه ایران
·        و...
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.